Ofte stillede spørgsmål om priser og betingelser

Ting vi bliver spurgt om vedrørende os selv.

Er I ikke lidt dyre, andre sælger webhoteller til en tier om måneden?

Muligvis, det afhænger nok af hvordan man ser på det.

Årsagen er, at vi bevidst har fravalgt det segment, der bare har brug for et hyldeprodukt. Andre firmaer har specialiseret sig i det marked med automatiserede systemer gearet til store mængder små websteder, oftest uden backup og med begrænset support.

Medens vi ikke kan udelukke at det rent faktisk er muligt at drive forretning med websteder til en tier om måneden (der er i hvertfald flere der prøver) er det ikke noget, vi kan se er forretningsmæssigt holdbart, hvis man vil levere god service. Der giver helt klart ikke plads til fleksibilitet og personlig assistance.

  • Vi vil gerne sikre at vores maskinel og linier let kan følge med forbruget.
  • Vi ønsker ikke at tage ekstra for sikkerhed såsom daglige backups.
  • Vi vil godt levere et ordentligt mailsystem med anti-spam, der rent faktisk fanger spammen og lader den personlige mail gå igennem. Ikke bare som noget vi siger vi har, men systemer, der rent faktisk gør det.
  • Vi ønsker ikke at bruge postordre-katalog-agtige "bordet fanger" abonnements-typer overfor vores kunder med lange bindings-perioder. Hos os betragtes manglende betaling som en opsigelse og vi vil ikke gøre forsøg på at fremtvinge betalingen for en kommende periode under henvisning til at kunden er forpligtet x måneder eller år ud i fremtiden uanset om denne stadig ønsker servicen eller ej.
  • Vi vil gerne tage telefonen og prøve at hjælpe når folk ringer, og vi vil gerne assistere vores kunder med at sørge for at tingene bliver som ønsket.
  • Sluttelig ønsker vi bestemt ikke at gå nedenom-og-hjem og så sige "bare ærgerligt" til flere tusinde kunder hvis mail og websites nu bare er væk. Vi har været her i over otte år nu og bestræber os på at have en forretning, der vil holde på langt sigt.

Vi mener faktisk selv at vi er billige i forhold til, hvad vi leverer. At det kun sjældent sker at nogen flytter, på trods af at vi ikke gør noget for at gøre det svært for dem, ser vi som et tegn på, at vi generelt lever op til kundernes forventninger.

Kan man betale on-line med Dankort eller kreditkort og tilmelde sig til PBS?

Nej, det kan man ikke og der er ingen planer om at gøre det muligt i nær fremtid. Du vil få tilsendt en faktura, som kan betales via netbank (bankoverførsel). Det er også derfor vi fakturerer et år ad gangen - det er for bøvlet at sende månedlige eller kvartalsvise fakturaer ud.

Vor kundegruppe er hovedsageligt firmaer som regner i "eksklusiv moms" og foretrækker bankbetaling frem for kortbetaling.

Private er velkomne, hvis de kan leve med at foretage en bankoverførsel via deres netbank eller at gå i banken og betale, men det er ikke en målgruppe, vi retter os mod, så derfor har der ikke indtil videre været et behov, der har gjort etablingen af et on-line betalingsystem relevant.

Hvorfor er priserne opgivet eksklusiv moms?

Se ovenfor.

Hvad nu hvis jeg ombestemmer mig indenfor det år, jeg har betalt forud for?

Det vil vi selvfølgelig være kede af, men skulle det ske, bruger vi ingen kneb for at holde på dig. Opsiger du mindst 7 dage før en måned udløber, vil du få det ubrugte beløb minus indeværende måned refunderet og vi er behjælpelige med at sørge for at du kan flytte evt. indhold til andetsteds.

Beløbet indsættes på din konto eller sendes på en check som ønsket.

Jeg forstår ikke det der med ubrugt beløb og indeværende måned.

Det er også en lidt bøvlet formulering, men fordi vi ikke gider slås med folk, har vi prøvet at formulere os "teknisk korrekt".

Et eksempel vil måske hjælpe:

  1. Du opretter dit websted og e-mail 1. april 2005 pris kr 1.200,- for et år (1 april 2005 -> 31 marts 2006).
  2. 12 juli 2005 bestemmer du dig til at forlade Plan A til fordel for webhost X og informerer os herom.
  3. Indeværende måned er juli og du er mere end 7 dage før månedens udløb.
    Du vil derfor få refundret perioden fra 1. august 2005 til 31.marts 2006 (8 måneder = kr. 800,-) og dit websted hos Plan A vil blive taget ned den 1. august.

Opsiges webstedet efter 24. juli vil du ikke kunne få refunderet beløbet for august men først fra 1 sept og fremad. Altså det klikker en måned at gangen og seneste chance for at undgå et ekstra klik er at sige til 7 dage før månedens udløb.