Opsætning af Windows Mail

Gennemgang af hvordan Windows Mail opsættes så det virker med Plan A's mailhotel

 

  1. Først startes Windows Mail. Tryk wmail01.gif
  2. Skriv mail i søgeren.
     
  3. Klik På Windows Mail
    wmail02.gif
     
  4. Tryk "Funktioner" dernæst "Konti".
    wmail03.gif
     
  5. Tryk "Tilføj".
    wmail04.gif 
     
  6. Vælg "Email-konto".
    wmail05.gif
     
  7. Tryk "Næste".
    wmail06.gif
       
  8. Indtast navn og tryk "Næste".
     wmail07.gif
     
  9. Skriv e-mail adressen og tryk "Næste".
    wmail08.gif
     
  10. Indskriv serverne og husk kryds i "Den udgående server kræver godkendelse". Tryk "Næste".

    Servernavnet - både ind og udgående - vil være mail.domænenavn.dk
    Domænenavn.dk erstattes det der står efter @ i email-adressen feks. mail.hansen.dk hvis email adressen er jens @ hansen.dk

    wmail09.gif
     
  11. Skriv Deres e-mail adresse og kode som De har brugt i E-mail manageren. Tryk "Næste".
    wmail10.gif
     
  12. Den indledende opsætning er færdig og kontoen vil nu kunne ses på oversigten. 
  13. PORT 587 / 366. 
    Nogle internet udbydere - feks TDC, Fullrate og Stofanet spærrer for standardporten til udgående post (port 25) og der skal derfor bruges en alternativ port for at kunne sende post.

    - Tryk "Funktioner"
    - Tryk "Konti"
    - Dobbelt klik på Deres konto eller tryk "Egenskaber":

    wmail13.gif



  14. - Gå til "Avanceret" og indtast "587" eller "366" i stedet for "25" for udasdgående post (smtp).

    wmail114.gif